mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2017 >
dl dm dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

INICI > Comunicació > Ràdio

UAB RÀDIO - Joan Gamero - "El bullying"

anterior

UAB RÀDIO - Joan Gamero - "El bullying" 08/05/2017

 Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > UAB RÀDIO - Joan Gamero - "El bullying"


Joan Gamero Gómez

Vocal de Comunicació
Col·legi de Pedagogs de Catalunya






UAB RÀDIO - Joan Gamero - "El bullying" a Incomodats del 29:45 i al minut 35:43

"El bullying és una situació de violència. No és una violència física, sinó que de vegades és una violència psíquica que el que fa és enfonsar a la persona i la va destruint poc a poc, l'autoestima i l'autoconcepte. És una situació bastant complicada de detectar, perquè a simple vista la persona no comunica o expressa la seva situació. Llavors han de ser els agents que té al voltant (família, escola, companys, etc.) els que s'han d'adonar de que està vivint una agonia" 

"Hi ha molts tipus de mostres (per detectar el bullying), normalment, el nen o la nena que pateix bullying té una baixada important de notes, aquest és el primer toc d'atenció. Són nens/es que van bé a nivell acadèmic normalment i de cop i volta fan una baixada important de notes. El segon toc d'atenció és el comportament als patis, són nens que no juguen o juguen sols. I després, el tercer toc d'atenció, s'ha d'observar des de casa, perden la gana o tenen erupcions cutànies, malsons a les nits. Tot això són petites coses que fa als adults adonar-nos de que alguna cosa no funciona. Normalment, al principi, el bullying no és una cosa visible, per tant, hem d'agafar aquests referents exteriors i a partir d'aquí actuar."

"Primer de tot, el que hem de fer és assegurar que és un cas de bullying, que no és un cas transitori, temporal de relacions que es trenquen. (...) Des de l'escola i des de casa hem d'obrir un protocol de seguiment, on el nen/a ha d'estar acompanyat contínuament, sense deixar de banda als companys, que són la peça clau d'aquest procés."

"Si fem un bon programa d'educació emocional, en què tots són partícips i tots són empàtics i intenten entrar a la situació, aquests casos aniran desapareixent."

Data de publicació: 8/5/2017

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI