INICIO > Investigación > GI Altas capacidades y Atención a la diversidad

IV MESA REDONDA "ALTAS CAPACIDADES Y RELACIONES SOCIALES" GTAC COPC

El passat 8 de maig de 2018, es va portar a terme la quarta Taula Rodona sobre "Les altes Capacitats i les Relacions Socials", a la seu del  Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), organitzada pel Grup de Treball d'Altes Capacitats (GTAC) del COPC, format també per membres del Grup de Recerca d’Altes Capacitats (GRAC) del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC) i per associacions de famílies.

En aquesta taula rodona, presentada pel Leopold Carreras -membre del GTAC del COPC-, es tractà la complexa situació en que es troben els nens i nenes amb AC quan es tracta de relacionar-se socialment, ja sigui amb els seus companys d'escola com amb les seves famílies o amics. 

Van participar com a ponents els i les següents experts:

  • Conxi ReigPedagoga, membre del GRAC del COPEC. Professora Associada del Departament d’Organització i Didàctica Educativa de la Facultat d’Educació de la UB.
  • Cristina GarcíaPsicòloga sanitària. Especialista en atenció a persones amb alta capacitat. Co-coordinadora del GTAC del COPC.
  • Jordina PugésPsicòloga. Experiència a l'àmbit de la psicologia infantil i juvenil, compatibilitzant l'atenció d'infants i joves amb la formació a famílies, claustres de professors i orientació a alumnes de secundària.
  • Leopold CarrerasPsicòleg General Sanitari i Psicòleg Educatiu. Delegat a Espanya del WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children). Membre fundador de FICOMUNDYT (Federación Iberoamericana del Consejo Mundial del Niño Bien Dotado y Talentoso). Fundador i ex-coordinador del GTAC del COPC. Vocal de la Junta de la Secció de Psicologia Educativa del COPC. Assessor del Consell Social del COPC. Ex-delegat a España de NEPES (Network of European Psychologists in the Educational System). Gabinet Psicopedagògic Mentor (www.mentor.cat).
  • Montserrat Romagosa. Llicenciada en Psicopedagogia per la UB. Experiència docent tant a l'àmbit Infantil, com a primària, secundària i mòduls de formació professional. Intervenció en trastorns de l’aprenentatge, entrevistes amb les famílies i coordinació de Mestres d’Educació Especial.
L'objectiu principal de les taules rodones que s'han portat a terme ha estat aconseguir un espai on diferents professionals, pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, psicòlegs/òlogues, mestres,..., famílies i persones amb interès sobre les altes capacitats, puguin intercanviar punts de vista, opinions i generar debat, tot creant una xarxa de suport, coordinada, per a la intervenció personal i educativa amb les persones d'altes capacitats.

Fecha de publicación: 10/5/2018