Nota de Premsa III JAC
III JORNADES D’ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS: Intervencions Educatives
Les III Jornades d’Altes Capacitats Intel·lectuals posen de manifest la necessitat urgent d’intervenir educativament dins l’escola en els alumnes d’altes capacitats
La Jornada duta a terme intensivament durant tot el dissabte, va comptar amb un auditori ple a vessar de professionals i pares i mares interessats/des en l’à mbit de l’educació en les Altes Capacitats
![]() |
![]() |
L’obertura de l’acte ha estat a cà rrec de Josep Maria Elias i Costa, President del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, qui en una magistral introducció ha justificat que Catalunya no es pot permetre la pèrdua del potencial de coneixement dels seus alumnes. Andrés González Bellido, President de la Secció Educativa del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya, ha posat l’èmfasi en què el COPC té l’objectiu de vetllar per la detecció de l’alumnat amb altes capacitats. La intervenció de Cristina Pellisé Pascual, Subdirectora General d’Ordenació y Atenció a la Diversitat del Departament d'Ensenyament, va fer palesa en què va estar en les I Jornades, on va poder dir el que es podria fer i que ara tocava dir el que ja s’ha fet i el que està a punt de veure la llum.
![]() |
![]() |
![]() |
Tres conferenciants de prestigi han dotat de contingut rellevant les III Jornades: la Catedrà tica de Psicologia de la Universitat Complutense de Madrid: Luz Pérez Sánchez ha fet una magnÃfica aportació respecte a inclusió i competències en intervenció educativa en alumnes en altes capacitats. El Doctor en Psicologia i especialista en altes capacitats: Àngel Guirado Serrat, ha posat a l’abast propostes d’intervenció educativa des dels models representacionals dels nens i nenes amb altes capacitats i els seus educadors/es i la pedagoga experta en altes capacitats, Milagros Valera Sanz, ha presentat el Protocol per a l’Atenció a la diversitat, del que n’és autora
![]() |
![]() |
S’han dut a terme dues taules rodones en les que s’han mostrat diferents experiències sobre intervenció educativa en intel·ligència i creativitat, on, d’una banda, s’ha posat l’accent en la conveniència d’incloure la creativitat en els programes educatius amb propostes d’intervenció i s’han mostrat tipus d’intervencions educatives que es poden dur a terme per a incloure aspectes socioemocionals, i, d’altra, s’ha valorat la incidència de l’acceleració en el pla d’intervenció dels alumnes i també s’ha evidenciat com els estereotips i tòpics poden afectar en la intervenció educativa
En l’equador de les jornades, un Taula d’Experiències, ha compartit amb els assistents les seves experiències al voltant de les Altes Capacitats, que han il·lustrat les dificultats i les oportunitats en les que es troben i s’han trobat durant la seva experiència personal. Intervenint Quim Cortés president de l’Associació AFINS, Maria Sales, de l’escola inclusiva Institució MONTSERRAT, Aitor Gabilondo, com a testimoni d’un adult amb altes capacitats i Maria Dolors Rius presidenta de l’Associació FANJAC.
L’acte ha estat clausurat de la mà de Natà lia Luján, Coordinadora del Grup de Treball del Col·legi de Pedagogs, qui ha agraït l’elevada participació, Flavio Castiglione, Coordinador del Grup de Treball del Col·legi de Psicòlegs qui ha engrescat els assistents i institucions a començar a treballar el proper dilluns i de Cristina Pellisé, qui ha reflectit la necessitat de treballar per aquest col·lectiu
Aquestes jornades, que han suposat un rècord en participació, són les terceres que coorganitzen el Col·legi de Pedagogs de Catalunya i el Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya a través dels seus dinà mics i activÃssims Grups de treball de Superdotació i Altes Capacitats amb l’objectiu de sumar esforços amb el treball conjunt per donar resposta a les necessitats educatives que presenten els infants, joves i adults amb Altes Capacitats.
_______________________________
Persona de contacte:
Conxi Reig i Sansó
Vocal de Promoció i Difusió
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats del Col·legi de Pedagogs de Catalunya |
Grup de Treball de Superdotació i Altes Capacitats de la Secció de Psicologia de l'Educació del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya |
Data de publicació: 21/10/2012