mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< desembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

INICI > Comunicació > Premsa

EL PAÍS - Rosa Rodríguez:"Hauríem d'ensenyar amistat a les escoles?"

anterior

EL PAÍS - Rosa Rodríguez: "Hauríem d'ensenyar amistat a les escoles? 28/09/16

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > EL PAÍS - Rosa Rodríguez:"Hauríem d´ensenyar amistat a les escoles?"



Rosa Rodríguez Gascons

Presidenta

Col·legi de Pedagogs de Catalunya




EL PAÍS - Rosa Rodríguez: "Hauríem d'ensenyar amistat a les escoles?", per Alexandra Lores

“L'escola és un context on els nens aprenen a relacionar-se amb els demés, especialment amb els seus iguals, a conèixer límits i els dels seus companys, i a regular el seu comportament en funció del que té l'altre. Amb el seu grup d'amics adquireixen la noció de semblança i diferència.”

“S'estableix una relació entre iguals amb els nens que el nen experimenta, interactua, compara, descobreix... sense adults pel mig. Amb tot, és necessari que l'entorn familiar i escolar els faciliti eines i habilitats per gestionar-les."

“Els petits fan amics amb més facilititat que els adults en qualsevol àmbit en el qual interactuen. Si més no, a les escoles es fan forts aquests llaços, tant que a les hores lectives com a l'esbarjo. Però això, només és possible si les metodologies pedagògiques que es porten a terme, permeten que l'alumnat es comuniqui durant el seu procés d'aprenentatge."

“Durant la infància i l'adolescència, aquestes relacions són una necessitat per al seu desenvolupament psicosocial i educatiu, on es generen llaços de reciprocitat de diferent índole segons la seva etapa evolutiva.”

“L'adult ha de considerar les seves emocions, pensaments i somnis perquè pugui construir i enfortir la seva personalitat i adquirir autonomia en la presa de decisions.”

“La incorporació de l'educació emocional a l'aula és o hauria de ser imprescindible per treballar les emocions, els sentiments negatius i els positius, així com per comprendre els estats d'ànim i desenvolupar l'empatia.”


Data de publicació: 28/9/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI