mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< agost 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

INICI > Comunicació > Premsa

EL PERIÓDICO - "Veure sèries infantils sense control adult perjudica les relacions socials i el rendiment escolar"

anterior
EL PERIÓDICO - "Veure sèries infantils sense control adult perjudica les relacions socials i el rendiment escolar"16/12/2016


Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > EL PERIÓDICO - "Veure sèries infantils sense control adult perjudica les relacions socials i el rendiment escolar"




Els pedagogs alerten de la tendència de les llars occidentals de  mantenir distret als fills amb la sèrie infantil de torn sense que se supervisi permanentment per part dels pares. Una decisió que pot portar riscos, en tant que els nens mimetitzin patrons de conducta que observin en aquests espais, un extrem que pot resultar nociu tant per les seves relacions socials com pel seu rendiment acadèmic.

Aquesta es la principal conclusió que extreuen les responsables de l’informe ‘Sèries infantils. Una aproximació d’anàlisi pedagògica’, en la què el Col·legi de Pedagogs de Catalunya analitza les principals produccions d’èxit entre els més petits i alerta contra l’”ús d’aquests visionats com el servei de cangur infantil". "Amb la irrupció de tablets i ‘smartphone’, augmenta l’autogestió dels petits i, així, el risc de que influències poc recomanables no siguin matisades per a un adult ", destaca Victòria Gómez, directora del estudio.


Influències dolentes en sèries aparentment innocents com 'Peppa Pig', en la què la porqueta protagonista viu experiències que pot trobar-se un nen. L’informe, que ha enquestat a menors, pares i professors, destaca el “caràcter inestable i tossut” de Peppa i que  el seu germà George acostumi a aconseguir els seus desitjos plorant.

En altres rangs d’edat, de 6 a 12 anys, els focus es posen en produccions com 'Doraemon', que reprodueix situacions de 'bullying' cap al personatge més dèbil i "desincentiva el valor de l’esforç"; 'Shin Chan', que potència la falta de respecte i l'exhibicionisme, i  'Monster High', que "promou la hipersexualizació de preadolescents, fomentant la superficialitat i el sexisme", destaca Gómez.

Tampoc és millor influència la decadent vida de Homer a 'Els Simpson' o la violència i el risc de fomentar la vigorèxia de la majoria de personatges de 'Bola de Drac'. Sèries que també poden aportar valors positius, com la cultura de l’esforç de la producció japonesa

"Es fa imprescindible la mirada pedagògica que deu aportar un adult per a corregir influències dolentes d’expressions verbals i no verbals, així com pactar el temps límit que podrà veure la TV: en una hora ja li pot arribar més informació de la que pot assimilar”, destaca Gómez. Y emfatitza sobre la importància de la interacció paterna: "Amb el pas del temps, els nens no recordaran si jugaven amb la Patrulla Canina o amb Bob Esponja, sinó si els seus pares jugaven amb ells o no.".



Data de publicació: 16/12/2016

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI