mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< octubre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

INICI > Comunicació > Premsa

DIARI ARA - Col. V. Gómez, A. Ferré i R. Moix

anterior

DIARI ARA - SUPLEMENT CRIATURES - M. Victòria Gómez, Anna Ferré i Ramon Moix:  "Acompanyar-los davant l’experiència televisiva" 04/03/2017

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > DIARI ARA - Col. V. Gómez, A. Ferré i R. MoixMaria Victòria Gómez vicepresidenta del COPEC

Anna Ferré coordinadora del GR Joc i Joguina del COPEC

Ramon Moix membre de la Xarxa d'Experts del COPEC


DIARI ARA - SUPLEMENT CRIATURES - M. Victòria Gómez, Anna Ferré i Ramon Moix "Acompanyar-los davant l’experiència televisiva" 04/03/2017

Les sèries infantils de televisió serveixen, bàsicament, per entretenir les criatures. Però també es pot fer pedagogia a través seu, per Judith Monclús

Maria Victòria Gómez, doctora en pedagogia i mestre, directora de l'estudi 'Sèries infantils. Una aproximació d’anàlisi pedagògica'.

“Una de les sèries que més veuen els nostres infants, sobretot a partir de P3, i que els entusiasma, és la famosa Peppa Pig. Si penses quin contravalor aporta aquest personatge, t’adones que tot ho aconsegueix a base de plors. Aquests models són els que els nostres infants imiten i repeteixen”

"És important que els pares els acompanyin per poder introduir alguna falca educativa que contraresti els contravalors que veuen a la pantalla, així com afavorir que els nens tinguin un control del temps que dediquen a veure aquestes sèries. Ni la tauleta, ni l'smartphone, ni la televisió poden ser la nostra mainadera electrònica”

Anna Ferré, pedagoga i mestre, coordinadora de l'estudi 'Sèries infantils. Una aproximació d’anàlisi pedagògica'.

“Els pares confien en les pantalles i en les sèries, i pensen que tot allò que està veient el seu fill és bo i no li farà cap mal. Però quan fas un visionat profund i ho analitzes, veus que hi ha moltes coses a dir. Els pares han d’estar presents en tot moment per detectar els valors i contravalors que mostren aquestes sèries”

“Si s’ha fet un treball d’acompanyament, l’infant agafa seguretat i confiança en ell mateix. Amb les converses amb la família aconsegueix capacitat per expressar-se oralment, obrir-se i ser creatiu, perquè, al mateix temps, estem treballant les seves habilitats cognitives, de pensament crític i de reflexió”, explica Ferré.

Ramon Moix pedagog, mestre i orientador.

“Si no sabem què miren, en desconeixem l’abast. Ells són petits, per això pensem que els problemes i les circumstàncies també són petites i no hi dediquem prou temps. Però d’això ens n’adonem quan ja són adolescents”

“Intel·lectualment no rendeixen prou els seus talents naturals perquè fa la impressió que estan aclaparats de tanta pantalla i no processen. No donen el millor de si, però és culpa nostra perquè és una falta d’ordre. Posar ordre suposa exigència, que, al seu torn, suposa temps”.


Data de publicació: 4/3/2017

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI