mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< agost 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

INICI > Comunicació > Ràdio

TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat, vocal de Tarragona: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos"

anterior

TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos" 12/11/2018

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat, vocal de Tarragona: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos"



Marta Fabregat Oró

Vocal de Tarragona

Col·legi de Pedagogs de Catalunya



TARRAGONA RÀDIO - Marta Fabregat: "La salut emocional dels infants a través dels seus dibuixos" 

“Un nen quan dibuixa sempre expressa emocions: A través del color en el què dibuixa, amb el que pinta, quan relaciona els colors, amb l’orientació del traç en el full: si dibuixa a dalt representa aspiracions del nen, si dibuixa a la part baixa ens indica que les necessitats bàsiques no estan cobertes, si dibuixa en la part esquerra es refereix més a la predominança de la mare i el passat, si dibuixa a la part dreta es refereix més a la predominança del pare i el futur, etc."

"El traç també és molt important. Quan traça d’una manera forta vol dir que cal atenció; quan el traç és més suau pot indicar un caràcter més tímid, una personalitat més dèbil i fràgil, etc."

"Tots els factors es determinen a través d’un estudi  investigacions al darrere, tot està evidenciat i constatat."

"Les persones tenim emocions, positives com pot ser l’alegria, negatives com pot ser la tristesa, la por, etc. En un dibuix pots veure la por o la tristesa d’un nen."  

"Tots aquests factors són trets que hem de tenir en compte, però també hem de tenir en compte informació escolar, informació mèdica, l’ambient, la situació, el moment, etc."

"El mestre pot veure un dibuix i parlar amb els pares i orientar-los, però posteriorment és recomenable posar-se en contacte amb professionals, com pot ser el pedagog/a per a què porti a terme un diagnòstic pedagògic i una actuació específica per abordar els temes més de fons dins el context educatiu"


Data de publicació: 12/11/2018

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI