mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< juliol 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

INICI > Grups de Recerca > Pedagogia i Escola

GRPiE: ANY NOU AMB NOVES ACTIVITATS I NOVES FORMES DE PARTICIPACIÓ

anterior

Benvolgut, benvolguda , 

No per repetit deixa de ser veritat: les escoles són el principal àmbit de la pedagogia, després de la família, En l’entorn actual, seríem injustos si afirméssim que a moltes escoles no s’està fent bona pedagogia. Però com a pedagogs, en volem més. No ens cansarem d’afirmar que la majoria de mestres estan fent molt bona feina, però cal algú que a les escoles generi espais de reflexió i definició d’estratègies, adreçades a pensar i repensar les línies de cada escola, que les ajudi a assolir els seus objectius d’una manera científica, en funció de cada entorn i de cada història. Estem convençuts que els pedagogs hi tenim molt a dir i molt a aportar, però ni l’Administració, ni l’imaginari de les escoles, ni de la societat (davant de la que -reconeguem-ho- hem perdut protagonisme), ens ho faciliten.

És per tot això, que cal fer propostes objectivament viables per fer-nos-hi presents, necessaris i reconeguts, amb la finalitat d’aconseguir aportar millores a l’entorn escolar, amb la visió crítica fonamentada en la tradició pedagògica, per combatre alguns sensacionalismes que s’emparen en una pretesa innovació.

La innovació, tal com s’entén des de la Pedagogia,  passa per la millora de la tasca escolar en el seu conjunt, marcant línies estratègiques científiques i fiables, que tinguin en compte les necessitats reals de l’alumnat en tant que persones, que mai han de ser objectes d’experimentació aleatòria. A vegades, sota la pretesa innovació sense un criteri pedagògic profund, es condemna l’alumnat a un fracàs ni controlat i ni volgut.

Per aquest motiu, a la primera reunió del GR, ens vam fixar com a primer objectiu erigir-nos com a Observatori de la Innovació Pedagògica, per la qual cosa necessitem pedagogs que s’impliquin en fer una recerca de qualitat. La finalitat ha de ser millorar la formació bàsica de l’alumnat del país en base a uns criteris pedagògics, fonamentats en la nostra ciència pedagògica, que puguem oferir-los amb fiabilitat als nostres mestres per orientar-los i facilitar la seva tasca innovadora.

És per tot això que vam voler establir com a lema del Grup de Recerca “Desconstruint l’escola” per donar a entendre que volem definir una vertadera innovació basada en els orígens i de la tradició pedagògica científica.

Us animem a participar en el nostre Grup de Recerca “Pedagogia i Escola", impulsat pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Com a novetat, posem a disposició el correu electrònic pedagogia.escola@pedagogs.cat amb el que pots contactar amb el GRPiE i fer-nos arribar les teves aportacions i reflexions.

Per a la millora de l’educació dels nostres infants, us hi esperem!

Salutacions cordials,

 

Xavier Ureta
Coordinador Grup de Recerca de Pedagogia i Escola
Col·legi de Pedagogs de Catalunya


Data de publicació: 7/2/2019

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI