mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< octubre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

INICI > Publicacions > Parlem de Pedagogia

SÍNDROME D’ASPERGER: ABORDATGE DES DE LA SALUT I LA PEDAGOGIA

anterior

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Publicacions > SÍNDROME D’ASPERGER: ABORDATGE DES DE LA SALUT I LA PEDAGOGIA<br>


SÍNDROME D’ASPERGER: ABORDATGE DES DE LA SALUT I LA PEDAGOGIA

Marta Fabregat Oró [1]
Col·legiada núm. 395
Tarragona, febrer 2019

 

Les persones amb Asperger els cal estratègies internes i externes per assolir més autonomia. També cal consciència social envers les seves necessitats. En aquest sentit, vull posar en valor la pedagogia, junt amb salut, com agent de canvi tant per les persones com per la sensibilització social.

 

En el marc del Dia Internacional de la Síndrome d’Asperger, ASPERCAMP -l’Associació Asperguer-Tea del Camp de Tarragona-, organitzà la Conferència "Trastorns de l'espectre autista: present i futur" a càrrec de la psiquiatra Amaia Hervás, l'Aula Magna de la URV, de la que vaig tenir el privilegi d’assistir com a responsable del Col·legi de Pedagogs de Catalunya.

Una molt interessant ponència on la doctora Hervás va incidir en el paper que tenim els pedagogs i les pedagogues a l’hora d’ajudar a les persones amb la síndrome d’Asperger en la gestió de les estratègies que utilitzen per treballar l’autoconcepte, en el treball de l’autonomia, en l’adaptació dels codis socials en un entorn canviant.

Important, també, el pedagog/a en el fet de desenvolupar les habilitats d’estudi, treball i capacitat d’organització i en la identificació de les seves accions per entendre els seus pensaments i sobretot per a treballar la introspecció i l’estructura. Important també l’acompanyament en la identificació de la seva identitat, el treball a nivell corporal, a gestionar l'estrès enfront situacions noves, etc.

La doctora Hervàs, també ha fet palès en el paper del pedagog i la pedagoga en la creació d’un ambient tranquil per a les persones amb Asperger i en la promoció d’accions de sensibilització per a una conscienciació social.

En aquest sentit, des d’aquestes línies vull reivindicar el paper dels pedagogs i les pedagogues per a què les institucions, públiques i privades, considerin i posin en valor la nostra figura com a clau per posar en marxa recursos i metodologies motivadores pel canvi. Acompanyant a les persones amb la síndrome d’Asperger en el desenvolupament d’estratègies afectives enfront al bloqueig que pateixen. Un treball interdisciplinari des de la pedagogia i la salut, de forma complementària.

Estem convençuts que l’acceptació de la diversitat fa més rica una societat, i que cal fer més humanització que portaria a la inclusió social i tolerància tant a nivell personal, social com empresarial, que són els àmbits on els pedagogs/es tenen un paper destacat, evident i primordial.


____________________

[1] Pedagoga Terapeuta i Mestre d’Educació Especial, vocal de Tarragona del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. https://www.pedagogs.cat/reg.asp?=s&id=3896&i=ca

Data de publicació: 28/2/2019

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI