mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< octubre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

INICI > Comunicació > Premsa

CUÍDATE PLUS- Carles Cano, Vocal Junta de Govern COPEC: "Vet aquí una vegada...la salut explicada als nens"

anterior

CUÍDATE PLUS- Carles Cano: "Vet aquí una vegada...la salut explicada als nens" 13/03/2019

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Comunicació > CUÍDATE PLUS- Carles Cano, Vocal Junta de Govern COPEC: "Vet aquí una vegada...la salut explicada als nens"



Carles Cano Rodríguez
Vocal de la Junta de Govern
www.pedagogs.cat 




CUÍDATE PLUS- Carles Cano: "Vet aquí una vegada...la salut explicada als nens"

"El conte abans de dormir sol convertir-se en un ritual ineludible que connecta a pares i fills durant una estona màgica. Llegir històries als més petits contribueix a formar futurs lectors, però també és una eina molt poderosa per la transmissió de valors. Per què no llegir una bona història sobre la importància de menjar verdures o de protegir-se del sol? Per a Carles Cano Rodríguez, vocal de Comunicació i membre del Grup de recerca de Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), en l'àmbit de la salud, 'els llibres poden ser d'ajuda per que el nen prengui contacte con hàbits de autogestió de la salut i models de conducta positiva que ha de desenvolupar'.

El pedagog adverteix, no obstant, que 'el més relevant és que tant els continguts del llibre com la manera en que aquests s'expressen i ilustren siguin adeqüats a la competència de lectura i de comprensió, en general, del nen'.

Tanmateix, explica que el conte 'pot induir a fixar l'atenció, a connectar amb el moment, amb la relació amb les persones presents (en casos en que el compte és explicat o llegit per altra persona)'.

Les històrias que narren els llibres infantils també es perfilen com un recurs per descriure als nens les malalties que pateixen els seus pares i altres persones properes però, com comenta Cano, és fundamental que el contingut no sigui'contradictori amb l'actitut o la informació que rep el nen de l'adult, ja sigui informació explícita o no explícita'."


Data de publicació: 13/3/2019

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI