mapa web

ÀREA RESERVADA: identificar-se

segueix-nos 

notícies d'actualitat del COPEC segueix el COPEC a facebook segueix el COPEC a twitter segueix el COPEC a linkedin

agenda

trieu:
< novembre 2019 >
dl dm dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

INICI > Publicacions > Parlem de Pedagogia

QUÈ HAN D’EXIGIR LES FAMÍLIES A L’ESCOLA?

anterior

Col·legi de Pedagogs de Catalunya > Publicacions > QUÈ HAN D’EXIGIR LES FAMÍLIES A L’ESCOLA?<BR>

QUÈ HAN D’EXIGIR LES FAMÍLIES A L’ESCOLA?


M. Concepció Torres (1)
Col·legiada 200
Nova York, agost 2019


Els tres pilars fonamentals en l’educació dels infants i adolescents són FAMÍLIA, ESCOLA I COMUNITAT.  La base de la relació entre els tres és el diàleg perquè no és una qüestió d’exigències, sinó de complicitats, de cooperació i col·laboració, posant sempre l’infant i l’adolescent en el centre de l’acció pedagògica.


La relació entre família i escola no ha de ser un tema d'exigències, si no que ha de buscar fórmules de col·laboració i cooperació tenint sempre present que l'infant i l’adolescent ha de ser el centre dels objectius pedagògics en ambdós entorns.

No s’ha de fer un llistat d'exigències, si no un llistat de com treballar millor amb els nostres infants, l'escola ajudant a les famílies i aquestes col·laborant amb l'escola. L'escola ha d’estar oberta a la participació de la família en tots els seus processos pedagògics, ja que les famílies poden aportar moltes idees, maneres de fer i fins i tot continguts a través dels propis oficis o professions dels pares i mares. No debades la família és el primer entorn pedagògic de l’infant i on entra en contacte per primer cop amb els valors, amb la cultura i amb la comunitat.

S'estan desenvolupant alguns projectes de models pedagògics participatius on les famílies formen part de les decisions que es prenen dins de l'escola, i són models d'èxit per compartir amb les comunitats educatives.

L'escola ha d'estar atenta i sensible a les situacions familiars i les famílies han de vetllar perquè llurs fills i filles, gaudeixin dels aprenentatges i de la vida a l'escola i a la comunitat.

Hi ha una frase de Nelson Mandela que es troba escrita a la ONU "The best weapon is to sit down and talk" que ens ve a dir "La millor arma és seure a dialogar", per tant qualsevol relació entre família i escola ha de passar pel diàleg, ja que és el que ens permetrà arribar a acords i treballar de forma coordinada per l'educació integral dels alumnes.

Escola, Família i Comunitat, tres pilars imprescindibles en l’educació dels infants i adolescents. No és una qüestió d’exigències, sinó de complicitats, de cooperació i col·laboració, posant sempre l’infant i l’adolescent en el centre de l’acció pedagògica.

__________

(1) Maria Concepció Torres, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC, doctora en Pedagogia i mestre. Professora titular i Responsable dels Estudis de Pedagogia de la URV.  Post redactat per participar en el retoportatge de ARA CRIATURES de Trinitat Gilbert


Data de publicació: 27/8/2019

comparteix:

 

Col·legi de Pedagogs de Catalunya

contacta - informació general - avís legal - política de privacitat

BARCELONA | Av. Mistral, 20 bis, entl 2. | 08015 Barcelona | Tel.93 217 77 99 | Fax 93 292 95 08 | HORARI

TARRAGONA | Rambla Nova, 12, 1. 2. | 43004 Tarragona | HORARI

GIRONA | C/ Ibèria, 4 | 17005 Girona | HORARI

LLEIDA | Rambla de Ferran, 32 | 25007 Lleida | HORARI