Manifest acord Ensenyament, COPC i Facultats Psicologia
MANIFEST DEL COL·LEGI DE PEDAGOGS DE CATALUNYA
Davant la NotÃcia de l'Acord subscrit entre el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya, les Facultats de Psicologia i el Departament d'Ensenyament.
El Col·legi de Psicòlegs de Catalunya, les facultats de Psicologia i el Departament d’Ensenyament han arribat a un acord pel qual els llicenciats abans de 2009 queden exempts de cursar el Mà ster de Formació del Professorat d’ESO, Batxillerat i Formació Professional per opositar en aquest à mbit, prèvia acreditació de què han aprovat un mÃnim de 80 crèdits d’assignatures relacionades amb l’à mbit educatiu.
Davant d’això, el Col·legi de Pedagogs de Catalunya,
MANIFESTA:
1.- Que els psicòlegs no tenen formació de base en l’à mbit educatiu.
2.- Que les Facultats de Pedagogia, l’alumnat de les quals sÃ, està preparat en l’à mbit educatiu, es veuen obligades a empènyer el seu alumnat vers el Mà ster tot i tenint preparació pedagògica i didà ctica especÃfica per a la tasca a portar en terme.
3.- Que l’acord es pot considerar com a intrusisme en la professió, puix que la formació de les facultats de Psicologia no està preparant actualment per a la figura d’Orientador Educatiu a la qual s’hi estan abocant els psicòlegs. Això es demostra mitjançant la matrÃcula actual en aquest Mà ster, on la major part d’alumnes que actualment l’estant cursant, són llicenciats en psicologia.
4.- Que avui, en què s’intenta promocionar la formació contÃnua, la competència d’aprendre a aprendre i tendir a tenir professionals més preparats i competitiusper a fer progressar l’educació del paÃs, es permet obrir dreceres per a inserir professionals sense la preparació adient.
5- Que en el punt 6 de requisits d'accés a la Borsa d'Interins del Departament d'Ensenyament, s'indica que està exempt d’acreditar formació pedagògica i didà ctica, els titulats amb anterioritat a l’1/10/2009:
llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didà ctica. Aquesta formació es pot acreditar mitjançant una certificació emesa per la universitat en què consti la superació d'un mÃnim de 80 crèdits de formació.
És una porta oberta a què es produeixin nous acords amb altres titulacions per accedir a secundà ria, sense l’adequada formació pedagògica i didà ctica de base.
Per tot això, el Col·legi de Pedagogs de Catalunya reclama més serietat i un posicionament clar i ferm del Departament, davant les pressions de certs col·lectius, en bé de l’educació del paÃs.
Junta de Govern
Col·legi de Pedagogs de Catalunya
28 de febrer de 2011
Descarregar el MANIFEST >>>
Data de publicació: 28/2/2011