INICI > El COPEC > La veu del COPEC
COPEC REBUTS PER LA CONSELLERA D’EDUCACIÓ
Una Delegació del Col·legi de Pedagogia de Catalunya va ser rebuda, aquest dimarts 16 de gener, per la Consellera d’Educació i el seu equip -Consellera Anna Simó, Ignasi Garcia-Plata, Secretari de PolÃtiques Educatives, Anna Chillida, Directora General d’Alumnat i Marta Molina, Cap de Gabinet- en resposta a la carta que va adreçar la nostra presidenta a la Consellera amb motiu de l’exclusió en la Comissió d’Educació que es va constituir recentment.
Una trobada acollidora i productiva, on la presidenta M. Victòria Gómez, va exposar a la Consellera Anna Simó, les demandes, preocupacions i reivindicacions del Col·legi Oficial de Pedagogia.
La presidenta del COPEC va lliurar un DOSSIER que recull qui és i què fa el PEDAGOG/A i PSICOPEDAGOG/A en el Sistema Educatiu, aixà com l’històric de demandes que sosté el COPEC al Departament d’Educació. M. Victòria Gómez, d’entre d’altres qüestions va compartir amb la Consellera demandes que "El sistema educatiu no pot quedar-se al marge del que caracteritza a la societat actual, una societat canviant i en continu moviment de transformació. I cal que es posin tots els mitjans humans i materials per garantir una escola catalana, equitativa, inclusiva i de qualitat i és aquà el COPEC des de fa 22 anys ve insistint als diferents titulars del Departament d’Educació que la figura del PEDAGOG/A és cabdal, perquè no es pot parlar de PEDAGOGIA sense la presencia legÃtima i competencial del PEDAGOG/A". Qüestions que recull el Dossier i que va destacar la presidenta:
- Per la seva formació i expertesa el COPEC ha de ser tingut en compte pel Departament d’Educació com un referent clau per l’educació del paÃs i per tant ha de ser consultat.
- El PEDAGOG/A ha de ser incorporat a la plantilla del Departament, en totes les etapes del sistema educatiu reglat, és a dir començant des de Infantil i Primà ria, etapes bà siques per a fer les primeres deteccions de dificultats d’aprenentatge i acompanyament tant a professionals de l’educació, com alumnes i famÃlies.
- El PEDAGOG/A ha de ser visible a les aules hospitalà ries donat els problemes de salut mental dels nostres adolescents, de la mateixa manera que formem part de les UAO (Unitats d’acompanyament i Orientació)
- La incorporació del COPEC al Consell Escolar de Catalunya, reivindicació que ve de molt lluny. Són anys demanant-ho als diferents presidents i sempre pendents que es modifiqui la llei
- Donat que els PEDAGOGS/PEDAGOGUES som especialistes en avaluació dels processos educatius és de lògica que el COPEC pugui formar part del Consell Superior d’Avaluació, important per tenir el pols de l’educació i avançar-se als esdeveniments de la societat.
Per la seva banda Antoni Navio, vicepresident del COPEC, va fer una contundent defensa de la formació acadèmica i dels competències del PEDAGOG/A, a partir dels Plans d’Estudi de la UB, UAB, URV i UDG, afirmant que: "totes les reivindicacions del COPEC estan sustentades pels Plans d’estudis de les 4 universitats catalanes ja que el el COPEC ha estat sempre sensible a la col·laboració amb les universitats catalanes de les que, actualment, n’és el referent professional. És aixà com a la vista de l’anà lisi aportat, podem afirmar que els/les titulats en Pedagogia estan especialitzats i orientats a les següents activitats professionals l’educació formal i no formal:
- Assessorament pedagògic.
- Direcció de centres educatius
- Coordinació de centres, programes i persones en entorns educatius.
- Orientació i acompanyament a persones i professionals en à mbits educatius.
- Formació de formadores i formadors.
- Avaluació de persones, processos, programes, institucions en totes les seves finalitats (diagnosticar, refermar aprenentatge i resultats esperats i no esperats, promoure la transferència i verificar l’impacte).
- Planificació educativa (plans, programes i projectes).
- Promoure la innovació des de la recerca educativa."
Data de publicació: 19/1/2024