Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com COPEC-TARRAGONA REFLEXIONA SOBRE SALUT I BENESTAR EMOCIONAL | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Tarragona

anterior

COPEC-TARRAGONA REFLEXIONA SOBRE SALUT I BENESTAR EMOCIONAL

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > COPEC-TARRAGONA REFLEXIONA SOBRE SALUT I BENESTAR EMOCIONAL

El dilluns 27 d’octubre a les 18:00 es va fer el Webinar del COPEC sobre la Salut i el Benestar Emocional en el marc del Mes de la Salut Mental de Tarragona organitzat per l’Ajuntament de Tarragona.

Acte inaugurat per la presidenta del COPEC, M. Victòria Gómez, qui va posar l’èmfasi en "el benestar emocional és clau per a afrontar qualsevol situació que ens planteja el dia a dia, tant per a les persones que acompanyem com a per nosaltres mateixos com a professionals, amb el webinar d’avui podrem conèixer bones pràctiques pedagògiques que es fan a Tarragona i Terres de l’Ebre"

La Taula ha estat conduïda per Pau Rodrigo, vocal del COPEC a Tarragona, qui ha dinamitzat el col·loqui a partir de tres preguntes claus:  

1. Com treballeu des del vostre àmbit d’actuació per fomentar la salut mental i el benestar emocional de les persones des de la pedagogia?

2. Quins programes o actuacions de prevenció empleu?

3. Creieu que la IA generativa pot ser una eina vàlida per a prevenir el benestar i la salut mental de les persones?

Les tres ponents: Judith Navas, de l’Associació Down Tarragona, la Marta Lamote de Grignon, directora dels Serveis d’atenció a persones amb discapacitat Intel·lectual i M. Concepció Torres, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, van posar l’accent en fomentar la inclusió i la autonomia de les persones, siguin quines sigui els seus hàndicaps, treballant a partir del seu entorn i la importància de la comunicació i l’escolta activa amb la participació de les persones que atenen.

A més, van exposar diferents programes de prevenció com: les Pràctiques Restauratives del Servei d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual de Terres de l’Ebre, com el Projecte Joc amb família de l’Associació Down Tarragona i els serveis de la URV com: serveis d’atenció psicològica i a les diversitats. Van valorar la IA generativa com un recurs vàlid per donar eines als professionals, però s’ha de saber interpretar i adaptar i mai els podrà substituir.

Pau Rodrigo va concloure el col·loqui recollir algunes idees força de les ponents:


En el mes de la Salut Mental que impulsa l’Ajuntament de Tarragona, COPEC-TARRAGONA ha organitzat aquesta activitat per abordar des de la pedagogia la importància que te per la salut saber el benestar emocional

Adreçat a professionals de l’àmbit de l’educació, social i de la salut

Activitat oberta prèvia inscripció

INAUGURA: M. VICTÒRIA GÓMEZ, presidenta del COPEC

PONENTS:
  • JUDITH NAVAS, pedagoga de primera infància i etapa educativa a Down Tarragona
  • MARTA LAMOTE DE GRIGNON, pedagoga, directora de Serveis d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual, vocal del COPEC a Terres de l’Ebre.
  • M. CONCEPCIO TORRES, doctora en pedagogia, professora de la Facultat de FCEP de la URV, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC i membre del GREDI.

MODERA: PAU RODRIGO, pedagog, vocal del COPEC a Tarragona




Lloc: Plataforma Zoom, Telemàtic

Data/es: 27/10/2025 - 18h

Data de publicació: 30/10/2025