Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ABC - ´Doraemon fomenta el bullying i Tom y Jerry la violència´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

ABC - "Doraemon fomenta el bullying i Tom y Jerry la violència"

ABC - "Doraemon fomenta el bullying i Tom y Jerry la violència" 16/12/2016

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > ABC - "Doraemon fomenta el bullying i Tom y Jerry la violència"


Algunes de les sèries televisives més vistes pels nens no fomenten valors positius per a la seva educació i formació. Doraemon, una de las de més èxit entre els escolars, fomenta el "bullying cap a Nobita, el personatge central i més dèbil de la sèrie"; el protagonista de Shin Shan "mostra obsessió per la sexualitat", i a Tom y Jerry "sempre es ressolen els conflictes a través de la violència i la venjança". Aquestes són algunes de les conclusions que es desprenen de l'estudi "Sèries Infantils. Una aproximació d'anàlisi pedagògica", realitzat pel Col·legi de Pedagogs de Catalunya i presentat ahir a Barcelona.


A l'informe, basat a les preguntes realitzades a les famílies, els professors i als propis nens, es destaquen la influència negativa d'algunes sèries com Monster High, Bola de Drac o els Simpson, entre d'altres. Segons els experts, la sèrie Monster High fomenta la "hipersexualització, fet que pot comportar que les preadolescents es fixin en la part estètica de la figura femenina de la sèrie, tornant-se més individualistes". A més, fa que les joves "s'obsesionin amb l'estètica"i siguin "més superficials".


De Bola de Drac destaca que "transmet el culte al cos amb la consegüent problemàtica que als adolescents, sobretot en el cas dels nois, pot provocar la vigorèxia" i dels Simpson, més dirigit a un públic adult, els experts assenyalen com positiu" que pot ajudar a reflexionar als adults que la veuen "però en el cas dels nens els pot portar" a imitar actituds dels personatges que tenen que veure la poca predisposició i la falta d'esforç en diferents moments de la vida quotidiana".


Data de publicació: 16/12/2016