INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Tarragona
LA URV DEBAT LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL EN EDUCACIÓ
La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia (URV), va acollir el 14 i 15 de març, al FIET2024 que ha analitzat l’impacte de les tecnologies digitals en l’educació a l’era de la Intel·ligència Artificial, a partir d’evidències recollides ens diferents escenaris i nivells educatius amb una perspectiva local, nacional i internacional.
En aquests dos dies experts/expertes en educació, tecnologia i la Intel·ligència Artificial (IA) han generat debat de qualitat al FIET a la FCEP-URV, amb la participació d’experts/expertes internacionals que han aportat reflexió vers les grans dimensions de la IA en tots els à mbits de la visa i molt especialment en educació.
En la taula inaugural del III Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia ha participat Juana M. Tierno Garcia, directora del Departament de Pedagogia de la URV i presidenta del Consell Social del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, que va destacar que "La IA preocupa i ocupa a l’educació en totes les seves dimensions per vetllar pel bon ús de la mateixa.".
En el Panell d’experts: La Intel·ligència Artificial com a motor de millora educativa, han participat tècnics de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, moderats per Miquel Àngel Prats, doctor en pedagogia, professor de la Blanquerna-URL, membre de la comissió de Pedagogia i Escola del COPEC.
En el marc del FIET2024, el Departament d’Educació ha presentat la guia Orientacions i recomanacions per l’ús de la intel·ligència artificial als centres educatius com una eina clau per conèixer què és i com es pot utilitzar des de la docència a les aules de totes les etapes educatives.
Data de publicació: 16/3/2024