Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com COPEC-URV - SEMINARI SOBRE LA LLEI D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA ALUMNES DE PEDAGOGIA I EDUCACIÓ SOCIAL | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats

COPEC-URV - SEMINARI SOBRE LA LLEI D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA ALUMNES DE PEDAGOGIA I EDUCACIÓ SOCIAL

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > COPEC-URV - SEMINARI SOBRE LA LLEI D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA ALUMNES DE PEDAGOGIA I EDUCACIÓ SOCIAL

Avui a les 9h, Dolors Prats membre de la Comissió de Deontologia del COPEC, ha impartit el Seminari "Atenció a la Infància i Adolescència amb mirada Pedagògica" als alumnes de pedagogia i educació social de la Facultat d’Educació i Psicologia de la URV, convidada per M. Concepció Torres professora de la URV.

Seminari, inaugurat per la presidenta del COPEC, M. Victòria Gómez, ha comptat amb  amb una assistència (presencial i telemàtica) de més de 65 alumnes.

Una ponència amena i didàctica, en què Dolors Prats ha fet un recorregut per la normativa en matèria d’infància tant estatal com catalana, fent especial menció a la LLEI 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència, coneguda com a LDOIA, incorporant experiències pràctiques en llurs articles. Així mateix ha abordat la temàtica de l’Acolliment i l’Adopció a Catalunya.

De la ponència, destaquem:

  • "Com a pedagogs/gues hem de vetllar per desenvolupar les capacitats educatives dels infants i adolescents"
  • "Com a professionals hem d’anar més enllà de nen/nena com a protecció, hem de vetllat pel seu desenvolupament integral"
  • "En qualsevol intervenció amb infants i adolescents, ha de prevaldre l’interès superior del menor d’edat, tal com diu la LDOIA"
  • "Cal tenir en compte que els infants en situació de desemparament presenten manca de vincles afectius, experiències de pèrdues i carències físiques i emocionals"
  • "Els indicadors de risc de desemparament, són senyals que permeten l’anticipació en la protecció a la infància"
  • "Els professionals de salut, social i educació estem obligat a comunicar si observem risc de desemparament de l’infant/adolescent"
  • "En l’acolliment es valoren que les característiques de les famílies siguin idònies per a rebre un nou membre a la família"
  • "En l’acolliment és important abordar amb les famílies la incertesa de quan l’infant haurà de marxar per retornar a la família biològica"
  • "És important que els nens/nenes acollits tinguin una bona relació amb els avis, en cas de conflicte són els que poden fer el vincle amb el pares/mares acollidors"
  • "Les famílies acollidores d’urgència, acullen l’infant mentre es busca la família extensa per a que puguin sostenir l’infant."
  • "La informació de la situació de desemparament i acolliment que viu l’infant, se li ha de dir de forma comprensiva"
  • "En el sistema d’acolliments hi ha: Acolliment simple, quan és temporal i Acolliment permanent, quan es preveu que no hi haurà retorn a la família biològica"
Dolors Prats, acaba la intervenció fent palesa la necessitat de:  "Construir el CV professional, al llarg del temps, ajuda a dur a terme la important i sensible feina que tenim encarregada als que ens dediquem a l’atenció i vetlla de la infància i adolescència" 

Conclou amb 4 consells bàsics per als professionals de l’àmbit de protecció a la infància:

Distanciar-se emocionalment, però marcar-se reptes
Gestionar les situacions, però... relaxar-se i reflexionar
Seguir protocols i procediments, però.... no tot està definit
Treballar amb la incertesa ens porta al descobriment


SEMINARI COPEC-URV: ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA AMB MIRADA PEDAGÒGICA

Seminari organitzat per la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV i el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC)

Adreçat a estudiants de pedagogia i d’educació social.

Imparteix el Seminari

DOLORS PRATS GARCIA, Pedagoga, membre de la Comissió de Deontologia del COPEC

Lloc: TELEMÀTIC, PLATAFORMA ZOOM

Data/es: 08/05/2025 - 9H

Activitat: Oberta

Data de publicació: 8/5/2025