Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´DEURES A L’ESTIU: SÍ O NO?´, ARA CRIATURES - JOAN GAMERO | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"DEURES A L’ESTIU: SÍ O NO?", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "DEURES A L’ESTIU: SÍ O NO?", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO
ARA CRIATURES - 11/07/2025


Joan Gamero, Coordinador del Grup de Recerca de Mediació del COPEC.

"Depèn de la realitat de cada infant, però l’hàbit de la constància i la persistència no es pot deixar per moltes vacances que tinguem. Anar a l’escola no és una feina com treballar en una oficina o empresa".

"Hi ha alumnes que, realment, han fet un gran esforç i volen una recompensa i n’hi ha que necessiten un seguiment continu. No hem de buscar gaires solucions màgiques; simplement, lectura acompanyada. Una miqueta cada dia seria molt bo. Això també es pot fer com un joc en el qual la família participi. Si els deixem sols a fer activitats, tenim el risc que comencin a fer-les sense pensar, de qualsevol manera, per dir: «Ja he acabat». I llavors això no té sentit perquè no és profitós".

 "En seria més partidari en els petitons, a infantil o a primer cicle de primària, ja que són quaderns amb molt color, dibuixos i jocs, perquè tinguin una activitat de constància diària, de mitja horeta, deu minuts, i no cal durant totes les vacances: durant dues setmanes, abans de començar les classes, perquè en comencin a agafar l’hàbit i no els vingui tot de nou. Hi ha nanos que s’han esforçat molt i han tingut molt bona nota, i veus que se’ls ha de donar un respir. N’hi ha altres que, si volen tenir èxit acadèmic a posteriori, han de ser constants i continus per agafar les mancances que, durant el curs, no han superat".

"Si no s’entenen les activitats, millor buscar ajuda professional, però a mida, no un casal: No és la seva funció. Moltes vegades ens centrem només en el tema de sabers, de matèria, i oblidem l’altra part, la part social".

"Dins de la mateixa aula, depenent del nivell de l’alumne, jo puc dir a un grup d’alumnes que facin un llibre determinat; a un altre grup, un altre, i a uns altres alumnes, un altre. Després les matemàtiques encara van més personalitzades. L’obligació és dir: «Mira: som en aquest punt. El curs que ve començarem en aquest punt i, per arribar-hi, potser seria bo que fes això, això, això i això». Això és educar".

LLEIGEIX L’ARTICLE COMPLET A ARA CRIATURES

Data de publicació: 11/7/2025