INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
"QUAN S’HAN DE FER CLASSES DE REFORÇ?", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO
"L’ideal seria que fos una activitat familiar; però si per situacions socials no pot ser, no estaria malament buscar un centre que acompanyi, guiï i ajudi. I sempre amb l’objectiu final que l’alumne ho faci sol. Evidentment, això té uns límits".
"És imprescindible una entrevista anual amb la tutora o el tutor, vagi bé l’alumne o no. Quan es presenten algunes dificultats, el col·legi convoca entrevista amb la família".
"El reforç s’ha de fer coordinadament, el pot fer el pare o la mare, el tiet, o un professional extern. No es gaire recomanable recórrer a estudiants una mica més grans. A vegades, funciona; a vegades, no, perquè no hem de desvalorar la funció del professional".
"Moltes vegades el que necessita l’alumne no és un repàs, sinó un toc d’atenció o un seguiment familiar".
"Si s’acostuma a les classes de reforç, ens podem trobar que a l’escola no atengui al que s’explica perquè sap que ho farà al repàs".
"Si l’acompanyament no el pot fer la família, cal escollir un suport extern i conèixer el seu grau d’intervenció; si només es dediquen a ajudar a fer deures o si es dediquen a organitzar: acompanyament".
"Si és una necessitat concreta, si està fent equacions de segon grau i no les entén, i no té feeling amb el professor de l’escola, que pot passar, llavors pot ser una intervenció concreta. Busquem un professional que li expliqui les equacions. Però si veig que és un tarannà del meu fill o la meva filla, que és una evolució, que cada cop li costa més, que no s’organitza, busquem un lloc que sigui multidisciplinari que pugui fer-ne el guiatge".
"Cal que l’alumne vagi convençut, si no, perdem el temps i els diners".
"L’escola disposa de recursos, però tenen un límit. Si tinc un alumne a classe de matemàtiques que no escolta o no està atent, per molts recursos que utilitzi, està clar que necessita un suport extra."
"No tots els pares/mares poden pagar classes de reforç, això no segrega ni deixa de segregar. És la nostra realitat. El fet que tu vagis a una classe de repàs no vol dir que tinguis més bons resultats educatius"
"On no arribin les famílies per motius socials, d’economia o de relacions, tenim l’obligació d’empoderar aquests infants i que hi puguin arribar. Haver nascut en un lloc determinat, no hauria de marcar el teu futur".
LLEGEIX L’ARTICLE COMPLET A ARA CRIATURES
Data de publicació: 29/9/2025





