Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com PARTICIPACIÓ DEL COPEC EN EL CONSELL ASSESSOR DE LA FACULTAT D’EDUCACIÓ DE LA UB | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats

PARTICIPACIÓ DEL COPEC EN EL CONSELL ASSESSOR DE LA FACULTAT D’EDUCACIÓ DE LA UB

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > PARTICIPACIÓ DEL COPEC EN EL CONSELL ASSESSOR DE LA FACULTAT D’EDUCACIÓ DE LA UB

El passat 16 d’octubre, el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC), representat per la seva presidenta la Dra. M. Victòria Gómez, va participar en la reunió del Consell Assessor de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona (UB).

Durant la sessió, es va presentar la revisió dels plans d’estudi de les diferents titulacions que s’imparteixen a la Facultat d’Educació. Aquest procés de revisió s’ha fonamentat en una metodologia rigorosa que ha inclòs una diagnosi prèvia, elaborada a partir de les aportacions de diversos agents acadèmics i professionals. A partir d’aquesta diagnosi, s’ha dissenyat un pla de treball estructurat que ha donat lloc a un conjunt de propostes de millora curricular, les quals van ser exposades i debatudes durant la trobada.

Al llarg de la sessió, els membres del Consell Assessor van formular suggeriments i observacions des de les seves respectives perspectives professionals. El debat es va centrar especialment en la relació entre la formació inicial i la formació contínua dels professionals de l’educació, posant de manifest la necessitat d’establir equilibris realistes entre ambdues dimensions formatives. En aquest sentit, es va reconèixer el paper fonamental dels col·legis professionals en la definició d’aquests continguts i competències.

Així mateix, es va insistir en la importància d’avançar cap a models de formació dual o, almenys, en incrementar el component pràctic de la formació universitària, com a via per afavorir una millor connexió entre els estudis acadèmics i la realitat professional.

Es van recollir nombroses aportacions que seran analitzades amb deteniment per tal de determinar-ne la viabilitat i l’adequació als requisits normatius i acadèmics. La Facultat d’Educació té previst incorporar, en la mesura del possible, aquestes propostes en el nou pla d’estudis, la implantació del qual està prevista per al curs acadèmic 2028-2029.


Data de publicació: 22/10/2025