INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes
PRESA DE POSSESSIÓ VII JUNTA DE GOVERN 2026-2030
Benvolgudes col·legiades i col·legiats, companyes i companys, amigues i amics de la pedagogia, avui comparec davant vostre amb emoció, amb responsabilitat i, sobretot, amb una profunda gratitud.
Gràcies per la confiança dipositada en aquesta candidatura i en l’equip que m’acompanyarà durant els propers quatre anys. Una confiança que assumim amb humilitat, però també amb la determinació de continuar treballant per fer créixer el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya i per reforçar el valor social de la nostra professió.
Abans de mirar cap al futur, permeteu-me mirar breument enrere.
El COPEC és avui una realitat consolidada gràcies a l’esforç, la perseverança i la generositat de moltes persones que, durant més de vint anys, han dedicat temps, coneixement i compromís a construir aquesta institució. A totes elles, gràcies.... Som hereus d’una història col·lectiva que ens honora i que ens obliga a continuar avançant.
Els darrers mesos no han estat fàcils. Hem viscut discrepàncies, tensions i situacions que ens han preocupat. Hem vist com, arran de la possible consulta en assemblea extraordinària del passat 24 de març, la desconfiança substituïa el diàleg i com qüestions internes del COPEC es traslladaven fora dels espais que són propis del col·legi. No ho amago perquè les institucions madures no amaguen les dificultats.
Però avui no és el dia de quedar-nos en allò que ens ha dividit i ens ha fet mal, perquè malgrat tot en ve la imatge d’aquell tossut que per molt que l’intentin tombar sempre s’acaba redreçant. Avui és el dia de recordar allò que ens uneix. I allò que ens uneix és molt més gran que qualsevol diferència:
- Ens uneix la pedagogia.
- Ens uneix la voluntat de transformar persones i societats a través de l’educació.
- Ens uneix la defensa d’una professió imprescindible.
- Ens uneix la convicció que els pedagogs i les pedagogues tenim molt a aportar en tot el sistema educatiu formal, en l’àmbit social, en les organitzacions, en la salut, en la justícia, en la cultura i en tots aquells espais on hi ha persones aprenent, creixent i construint el seu projecte de vida.
Per això vull fer una crida sincera a totes les sensibilitats del nostre col·legi: Aquest COPEC és la casa de tothom:
- De qui ens ha donat suport.
- De qui ha discrepat.
- De qui participa activament.
- I també de qui encara no ha trobat el seu espai.
Necessitem totes les mirades, totes les experiències i totes les veus: La discrepància és legítima. La crítica és necessària. Però és indispensable que hagi respecte, la lleialtat institucional i la voluntat de construir plegats siguin els fonaments de la nostra convivència col·legial i l’espai on debatre, reflexionar i consensuar les nostres discrepàncies.
Comencem avui un nou mandat, un nou punt de partida. Un mandat que vol consolidar el que hem construït i, alhora, obrir noves oportunitats.
Treballarem per reforçar la participació col·legial, per ampliar la nostra presència institucional, per donar més visibilitat a la Pedagogia, per impulsar la formació contínua, la recerca, les acreditacions professionals, l’observatori de la professió Pedagògica i la xarxa d’experts que fa del COPEC una institució singular i de referència.
Continuarem defensant els espais professionals que ens corresponen i reivindicant la presència dels pedagogs i pedagogues allà on encara no se’ns reconeix prou. Perquè quan defensem la pedagogia no defensem només una professió.
- Defensem una manera d’entendre la societat.
- Defensem el dret de les persones a aprendre al llarg de tota la vida.
- Defensem la inclusió.
- Defensem la convivència.
- Defensem la igualtat d’oportunitats.
- Defensem la qualitat dels processos educatius.
Avui vull dirigir unes paraules molt especials als col·legiats i col·legiades més joves perquè vosaltres no sou el futur del COPEC. Sou el present. Necessitem la vostra energia, la vostra mirada crítica, la vostra creativitat, la vostra capacitat d’innovar i de qüestionar allò que donem per fet. Necessitem que participeu en les comissions, en els grups de recerca, en les activitats i en els projectes.
Necessitem que sentiu aquest col·legi com a vostre. Perquè el COPEC no és la Junta de Govern. El COPEC sou vosaltres. SOM TOTS. I perquè la millor manera de garantir el futur de la pedagogia és donar protagonisme a les generacions de joves professionals.
Alhora, vull expressar també el nostre reconeixement als companys i companyes sèniors que, amb la seva experiència i saviesa, continuen essent una font imprescindible de coneixement i d’inspiració.
La força del COPEC neix precisament d’aquesta aliança entre experiència i renovació, entre memòria i innovació.
Perquè tenim talent. Perquè tenim coneixement. Perquè tenim compromís. I perquè tenim una professió que la societat necessita més que mai.
Assumeixo avui aquesta responsabilitat amb il·lusió renovada. Sabem que tot NO serà fàcil. Però sí puc prometre treball, transparència, escolta, respecte institucional i una dedicació absoluta al servei dels col·legiats i col·legiades i de la pedagogia.
Us convido a caminar junts en aquesta nova etapa: a sumar, a participar, a proposar, a construir... Perquè quan la pedagogia avança, avança la societat.
I perquè junts podem fer que el COPEC sigui encara més fort, més influent, més participatiu i més valuós per a tots els professionals que representa.
Moltes gràcies per la vostra confiança.
Tot seguit i malgrat que ens coneixeu pràcticament a totes i tots us vull presentar i honorar l’equip que m’acompanyarà al llarg d’aquests quatre anys:
2. Vicepresident: Antoni Navío Gámez: Cooperador representant la presidenta quan l’agenda ho precisa. Amatent a totes les reformes universitàries del grau. També ens deleixa amb bones receptes de la Thermonix
3. Secretària: Rosa Rodríguez Gascons: Vigia del COPEC, que sempre guaita que tot estigui a punt, que no falti mai cap detall, que les xarxes no perdin ritme de publicació
4. Tresorer: Joan Gamero Gómez. Sempre amatent a que es respecti el pressupost quan volem fer representacions i gran mediador quan tenim discrepàncies.
5. Vocal de Tarragona: Pau Rodrigo Miralles. Vocal jove sempre disposat a muntar coses, a pensar en fer coses, és l’artista en complicar la vida a la presidenta.
6. Vocal de Lleida: Silvia Vilasaló Cavero. Gràcies a ella s’ha avançat molt en posicionar els orientadors a l’ajuntament a Lleida i ens fa pensar amb l’habilitat pròpia del mindfultnes en prestar atenció al moment.
7. Vocal de Girona: Susanna Arjona Borrego. Ha posicionat el COPEC a Girona, i a més ens sorprèn amb les seves habilitats de cantaire i especialment de contista, com ha demostrat avui.
8. Vocal de Terres de l’Ebre: Marta Lamote de Grignon Aranda. També ha treballat molt en fer visible el COPEC en aquesta contrada on el COPEC no era conegut. La Marta concursa per ser l’alegria de la Junta
9. Vocal de Pedagogia i Escola, Orientació Educativa i Professional: Natàlia Luján Roig. Nova incorporació tot i que molt arrelada al COPEC pel GRAC i l’acreditació en AC. Sempre disposada a donar un cop de mà i a assumir nous reptes.
10. Vocal de Pedagogia Social: Pilar Morral García. Super insistent en els temes que la preocupen, DGAPIA, Infància, Acreditació, Congrés... Quasi ha fet del Parlament casa seva.
11. Vocal de Pedagogia en les Organitzacions: Aleix Barrera Corominas. Donem la benvinguda a l’Aleix, que assumeix aquesta vocalia amb il·lusió, rigor i una valuosa experiència acadèmica.
12.Vocal d’emprenedoria i gabinets psicopedagògics: Teresa Gámez Pérez. Gran fan de la feina en gabinets pedagògics, sempre rigorosa en les seves respostes i en la seva formació.
Finalment vull fer un fort I sincer agraïment a Àngel Roger, vocal de pedagogia i empresa, de la VI JG, que avui ens deixa per tota la seva dedicació, pel seu entusiasme. No ho ha tingut fàcil, reunions en àrees de servei perquè tornava de la feina de mitja Espanya, retards de vols i tot i així sempre hem comptat amb la seva dedicació a la Pedagogia i al COPEC. Moltes gràcies Àngels, esperem seguir comptant amb tu en el COPEC.
Continuem fent pedagogia. Continuem fent col·legi. Continuem fent país.
#PedagogiaViva #Societat que avança
M. Victòria Gómez SerésPresidenta
VII Junta de Govern
Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya
Data de publicació: 13/6/2026





